onsdag 11 september 2019

Loppisen möbler åker till för att dö….

Vi förstår varför han gråter!!
Denna loppis har ingen hemsida eller Facebook sida som vi har hittat. Inte heller verkar öppettider finnas att läsa på plats. Men denna märklige man har öppet jämt tror vi…..

Denna loppis har inga dörrar eller skyltfönster och är så långt ifrån en professionell loppis man kan komma

Som vi skrev för länge sedan så bedömer vi ju alla utefter sina förutsättningar och trots att denna loppis har öppet jämt är detta ingen professionell loppis. Längst ner på skalan hade vi Vilda loppisar där har vi de som för första gången har en loppis och kanske aldrig mer har någon. Men denna loppis får vi nog skapa en ny klass för!!!

Loppisar från helvetet är något som kommer in i ens huvud.

Vi befinner oss i Fellingsbro ett stenkast från Bergvägen mellan lagerbyggnader invid Mekonomen.

Renlighet och skick:

Är en kategori som ni säkert minns från tidigare inlägg.

Glöm det! Detta begrepp finns inte här i något avseende.


Vattenfyllt porslin kan man väl ta.
Att söka en bok är omöjligt


Gå och fiska? Ja, tack, ta mig lågt här ifrån.





Blöta möbler något?


- Kläder!!! Hjälp köp inte blöta pälsar eller murkna kläder vissa är så blöta att de torkar nog aldrig.

- Möbler. Gud hjälpe mig! Gamla 1800-tals stolar genomsura och sitsar med svartmögel.
RIP.


Sortering:
Han har allt, kläder, böcker, möbler. Men allt står ute med provisoriska tak och väder och vind får härja vilt. Han har en liten bod men något av värde finns inte där i. Bara en sorglig samling av staplade 5 kronors saker.





Omdöme sammanfattning:

En stol med petit point sits
ensam och övergiven i väntan på döden...
Jonny G skrattar och hälsar. Han är trevlig och verkar vara en social person. Fast någonstans måste något gått fel?

Varför låter man sakerna stå ute i snö, regn och sol?
När man lämnar denna loppis så är det med sorg i hjärtat.

Om man kommer en dag med sol och sakerna han hämtat är ny utställda så kan man fynda men om man kommer en mulen höstdag eller en vit vinterdag så växer ilskan invändigt.


Chans för fynd är nog 5 loppor men det beror på om man har tur med att komma dagen då möblerna ställdes ut.

Totalt får nog Jonnys loppis vårt sämsta möjliga betyg 1 loppa av 10 loppor. Men detta pga att sakerna är förstörda inte för att det är dåliga saker eller priset var fel när sakerna var hela/rena och torra.

Gå inte hit om ni inte tagit stelkrampsspruta och alla vaccinationer som finns
Här känns det som  man kan drabbas av allt inklusive herpes.



Kramar från Lady M & Lady C iklädda skyddsoveraller!



5 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Ja jag är inte rädd attfå lite smuts på fingrarna i min jakt på Meisenporslin och antika möbler (jo jag har handsprit i handskfacket på min Daimler), men på denna loppis vill man ha skyddshandskar och overall av radiaktsanerinsmodell.
    Halvvägs genom loppisen ville jag vila mina trötta ben, då det tar på en gammal dam att ränna runt på loppisar en hel dag, så jag letade efter någon stans att sätta mig och jag fick leta en bra stund då det fanns gott om stoppade möbler som stått ute och möglat och man har ingen aning om vad för djur, läs ohyra, som bebor stoppningen då dom står ute dygnet runt i ur och skur, till slut fann jag en hederlig pinnstol i trä att sätta mig och vila mina marterade ben på.
    För någonting annat vågade jag inte parkera min gamla kropp på.
    Men allvarligt talat så blir jag faktiskt upprörd.
    Jag är en dam som uppskattar gamla fina möbler och i somras så såg jag ett fint fanerat matbordbord från nittonhundrafurtiotalet som stått ute så länge att faneren på bordsskivan gick i vågor och bitar av intarsian hade ramlat av.
    Vid det här besöket observerade jag en trevlig stol från andra halvan av artonhundratalet med en broderad sits som var genomblöt och lacken var för länge sedan försvunnen från träet.

    En skakande upplevelse för en känslig dam.

    Kram Lady C

    SvaraRadera
  3. Vad trist att fina saker står ute i väder och vind och blir förstörda. Känns rent sorgligt. Återbruk verkar inte stå högt på listan där.

    SvaraRadera
  4. Förstår mig inte heller på den här loppisen. Stannade till där en gång, hittade ingenting. En annan man hade dock hittat något verktyg han var intresserad av. Han frågade om jag visste var man kunde betala. Nope, ingen aning. Dörren var låst till det lilla huset. "Lägg en tia utanför dörren eller nåt", sa jag, men mannen gick därifrån med sina tänger utan att betala, eftersom han inte fattade var/när/hur man skulle betala.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stephanie jag trodde Jonny var ett unikum men i helgen hittade vi en till farbror med samma stil dock hade han tak överhuvudet. Fast möss överallt. Man slutar aldrig förvånas
      /Lady M

      Radera