torsdag 12 december 2019

12: e december har en karaff i sina händer. Bidrag 12 är av det makabrare slaget.

Klicka på bilden för att se bidraget bättre
Detta bidrag är utom tävlan då det kommer från Loppiskällar'ns egen Rickard Markman
.
Här kommer Rickards historia:

"Jag har gjort ett makabert fynd när jag packade upp grejer hos Loppiskällar'n.

Klockan 16.47 den 5 juli 2019 plockade jag upp en karaff upp ur dagens tredje låda. Efter ha slängt tidningspappret, vänder jag på karaffen och börjar läsa en handskriven text som är klistrat under. Exalterad så jag nästan glömmer bort att jag har flera kunder inne. Efter ha skakat av sig och lagt undan den så börjar efterforskningen.









Vi börjar med att presentera vad det står på ett ungefär:"(d)enna karaff är så gam(m)al, (enda) sedan min svärmor var j(un)g(fru) åt stinsen björkmansson, då nu(v)ar(a)nde station i torpa stod i (bruk), mördaren nordlund (ko)m in  i enda väntsal och skulle (ko)ka vatten ur denna (karaff), som då blev hans (... )"


Alltså, denna karaff har med stor sannolikhet hållts av mördare Nordlund. Detta har också blivit uppmärksammat i Nerikes Allehanda där journalisten gjorde efterforskningar kring karaffen och mördaren Nordlund."



Ja, lite mysterium i juletid är väl mysigt…


Omröstning kommer att starta efter att de utvalda bidragen visats.

Vill du veta mer om tävlingen klicka här.







Tävlingens sponsorer: 

Resell hemsida

Loppiskällarnes Facebooksida


Har du en loppis och vill bidra med ett pris kontakta oss på vår Facebooksida.



1 kommentar: