lördag 14 december 2019

14: e december. Bidrag 14 hjälper en med matlagningen till jul och hela året.

Klicka på bilden för att se bidraget bättre
10 dagar kvar till jul bäst att planera julbordets innehåll. Har man en sådan gryta vill man använda den så mycket som möjligt …

Här kommer Erika Anderssons historia:

"Detta är nog mitt bästa fynd jag någonsin gjort. En gjutjärnsgryta från Kockums Jernverk, jag samlar på alla typer av pinaler från Kockum och är alltid på jakt efter något nytt till samlingen.




Jag var på loppis i Brunnsparken nu i början på november och i vanlig ordning fanns det en hel drös med erfarna samlare som sålde gjutjärnsgrytor för över 600 kr. Men på vägen ut fick jag syn på denna gryta, ensam på ett bord. Jag frågade damen om priset och tappade nästan hakan när hon sa 30 kr(!!!).

Att gå därifrån utan grytan fanns inte som alternativ, så självklart fick den följa med hem!"




De visste vad de gjorde förr och Kockums borgar verkligen för kvalité





Omröstning kommer att starta efter att de utvalda bidragen visats.

Vill du veta mer om tävlingen klicka här.







Tävlingens sponsorer: 

Resell hemsida

Loppiskällarnes Facebooksida


Har du en loppis och vill bidra med ett pris kontakta oss på vår Facebooksida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar