tisdag 10 december 2019

10: e december och följaktligen bidrag nr 10. Man brukar säga att inget är helt svart eller vitt men om Stig Lindberg får säga så är detta fat det!

Även Magnus Walther håller nog med att hans fynd har inga gråskalor i detta fall!!

Här kommer Magnus historia:
En solig dag sommaren 2018, vi hade varit och badat i Klockhammar. På väg hem åkte vi förbi affären i Närkes kil. Vad ser vi? Jo en skyllt där det står loppis. Vi tvärnitar och parkerar och går in. Så fort vi kommer in så ser jag det långt inne i affären på ett bord ett svart och vit fat. Bara jag ser det så vet jag, utan att vara kunnig inom design och formgivning, jag vet att detta är något. Går med raska steg fram, tar upp fatet och vänder på det. Där står ”Stigl Domino”. På fatet sitter en liten grön klisterlapp, vänder mig och tittar på väggen där det står vad de olika färgmarkeringarna betyder. Grön =5kr, hjärtat rusar. Försöker dölja min glädje, går fram till kassan, lämnar en fem krona, sen håller jag krampartat i fatet hela vägen hem. Så vackert i sin enkelhet.

Ja, detta är ett riktigt fynd för den stilsäkre loppisjägaren. Vilket hem passar inte detta fat i??
Klicka på bilden för att se bidraget bättre


Omröstning kommer att starta efter att de utvalda bidragen visats.

Vill du veta mer om tävlingen klicka här.







Tävlingens sponsorer: 

Resell hemsida

Loppiskällarnes Facebooksida


Har du en loppis och vill bidra med ett pris kontakta oss på vår Facebooksida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar