lördag 21 december 2019

21: e december. Detta bidrag passar nog om man en stor krubba ska baka…

Här får vi ett bidrag av Maria Alfredsson och då hon är grundare till gruppen Loppisar i Örebro län har hon avböjt att vara med i själva tävlingen då jäv kan misstänkas 😉
Nu är hon ju redan en riktig Queen-fan så drottning behöver hon kanske inte vara….

Klicka på bilden för att se bidraget bättre

Här kommer Marias historia:

Hade gjort en lång loppistur en lördag i våras och kom till Emmaus Rinkaby vid 15:45 tiden precis innan stängning. Gick runt och kollade lite och hittade dessa formar stående lite utspridda i några hyllor. Då kände jag ett litet intresse för dem men köpte dem inte. Åkte hem googlade lite och hittade en sida om formarna och vad som skulle bakas i dem. Forskade ännu mer och fick reda på att denna typ av form användes redan under 15-1600-talet i Europa (OBS dessa är nyare kopior). Men då jag är helfrälst på 1600-talet så tänkte jag:  "Nu ska jag lära mig baka!!” Åkte tillbaka och köpte dem på söndagen och då hade det 50% rabatt på alla varor så slutpriset blev ca 200 kr för alla formarna.
Har bakat kakor i dem och efter ca 5-6 försök har jag bemästrat receptet från 1635.

Obs det blir ett får till jul också om drottningarna vill smaka 😉

Omröstning kommer att starta efter att de utvalda bidragen visats.


Vill du veta mer om tävlingen klicka här.









Tävlingens sponsorer: 

Resell hemsida

Loppiskällarnes Facebooksida


Har du en loppis och vill bidra med ett pris kontakta oss på vår Facebooksida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar