söndag 8 december 2019

8:e december. Andra advents bidrag i denna kavalkad av loppisfynd visar att intuitionen inte är att bortse ifrån.

Andra advent är här och denna dam med ljus i hår får bli dagens fynd.

Här är Lasse Jonsson och Elisabet Silvhagen Jonssons historia:

Min intuition kommunicerade med mig när frugan och jag gick förbi ett loppisbord på parkeringen utanför Örebro travbana i somras.
"Köp mig!" sade objektet. En glasljusstake med polsk design i brunaktigt glas. Har för mig att den kostade 40: -.
Vi hade sett samma typ av glas tidigare på andra loppisar men inte brytt oss då. Finns även i andra kulörer.

Glaspjäsen av den polske designern Karolinka Drost, föll i glömska tills för ett par månader sen då vi provade lite försäljning på Tradera.
Budgivningen ville aldrig sluta! Den stannade på 1223: - och vi höll på att svimma! Denna stake är tydligen hårdvaluta i Polen.
Klicka på bilden för att se bidraget bättre


Omröstning kommer att starta efter att de utvalda bidragen visats.

Vill du veta mer om tävlingen klicka här.







Tävlingens sponsorer: 

Resell hemsida

Loppiskällarnes Facebooksida


Har du en loppis och vill bidra med ett pris kontakta oss på vår Facebooksida.

1 kommentar: